måndag 5 juli 2010

Slutspurt, men inte för ljuden

En månad som lät som så lång tid har nästan passerat! Jag är inne på min sista vecka i Arvidsjaur, sen bär det hemåt, till andra ljud. Men det finns fortfarande tid för ljudspaningar, både den här veckan och när jag har åkt hem. Tanken med mina ljudprojekt har varit att uppmärksamma vardagsljuden och inspirera till att öppna öronen för alla ljud som omger oss varje dag. Kanske är det fler än jag som tänker på dem lite extra mycket nu?

Jag har fått många tips om ljud de senaste veckorna, ljud som jag borde spela in och berättelser om hur olika ljud upplevs. Berätta mer! Jag vill gärna ha ljudberättelser att lägga upp på bloggen så att den blir en samling med arvidjaurbornas egna ljudtankar! Börja med ljuden alldeles i närheten; hur låter det där du befinner dig just nu? Snart far tankarna iväg till andra ljud, från förut och från andra platser. Det finns många minnen i ljuden.

När min vistelse här är över kommer jag att samla alla mina ljudinspelningar på en skiva som kommer att gå att få tag på, på nåt vis. Håll utkik efter den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar