tisdag 8 juni 2010

Förberedelser

Förra sommaren fick jag ett brev från Arvidsjaurs kommun där det stod att jag hade fått kommunens kulturstipendium. Sedan dess har jag gått och funderat på massor av projektidéer och på lördag bär det till slut av från Stockholm till Arvidsjaur där jag ska bo i en månad och jobba med de roliga ljudprojekten! Jag har aldrig varit där förut. Har aldrig varit särskilt långt norrut alls, det ska bli spännande.

En av förberedelserna är att skapa den här bloggen som jag (och andra, är min förhoppning!) ska använda för att berätta både om projekten och om allt möjligt som har med vardagsljuden att göra. Det är fritt fram att maila in ljudminnen, tips om fina, fula, typiska och otypiska ljud i Arvidsjaur, ljudinspelningar - vad som helst som gör bloggen till en intressant och rolig sida att besöka! Börja med idag: vilket ljud var det första du hörde när du vaknade i morse? Berätta!

Jag ska berätta mer om de olika projekten snart. Tills vidare finns flera andra ljudprojekt att lyssna och titta på i länklistan här intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar