måndag 14 juni 2010

Första promenaden och fältinspelningen!

Under min första dag här igår var jag för trött för att börja utforska orten, annat än Ica. Att sova på tåg var visst mer rofyllt i min fantasi än i verkligheten. Men efter frukosten i morse begav jag mig ut på samhället. Duggregn, men skönt. Eftersom jag inte vet vad som finns var promenerade jag lite på måfå, svängde av vid kyrkogården och hamnade i ett industriområde. Jag gillar industriområden, särskilt de rostiga och skrotiga och jag konstaterade att hit kommer det bli fler besök i sällskap med kameran. Det var inte första gången Elin fotograferar rostigt skrot.

Kom fram till järnvägsräls och massor av tågvagnar som såg ut att vara parkerade för gott. Som en tågkyrkogård. Oj, vad mycket att fotografera! När jag gick där längs rälsen hörde jag ett dunkande ljud lite längre bort. Nästan så jag trodde att ett tåg var på väg, men alla vagnar jag kunde se stod blickstilla. Så såg jag att ljuden kom från bilarna som korsade rälsen. Fram med Zoomen*!

Det blev en fin första promenad för mig och med mig tillbaka har jag ett finfint ljudfynd!

*Min lilla inspelningsapparat.

Hur lät det när alla tågen rullade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar